Linkbuilding

Zajistíme pro váš web hodnotné zpětné odkazy
Domů » Linkbuilding: Co to je a jak se dělá?

Co je to linkbuilding?

Linkbuilding (tvorba zpětných odkazů) představuje soubor technik a činností, které vedou k akvizici zpětných odkazů. Budování zpětných odkazů je důležitou součástí komplexního SEO. Počet zpětných odkazů úzce souvisí s popularitou webu. Při linkbuildingu nesmíme zapomínat, že počet zpětných odkazů není nejdůležitější. Při jejich budování je nezbytné dbát na kvalitu a relevanci.

Zpětné odkazy stále patří mezi klíčové aspekty ovlivňující výsledky ve vyhledávání. V konkurenčním prostředí se bez hodnotných zpětných odkazů snižuje šance na prosazení se ve výsledcích vyhledávání na minimum. Proto je velmi důležité dlouhodobě pracovat na budování zpětných odkazů a zmínek. Klíčovým atributem při budování zpětných odkazů není kvantita, ale kvalita. Hodnotný zpětný odkaz SEO pozitivně podporuje a pomůže Vám nejen získat lepší pozice, ale přivede i návštěvníky, potenciální zákazníky.

Jaké metody při budování zpětných odkazů využíváme?

Mezi nejčastější metody (budování zpětných odkazů) zařazované do linkbuildingových strategií našich klientů patří:

  • publikace článků na tématicky relevantních a autoritativních webech,
  • poskytování rozhovorů v médiích,
  • spolupráce s blogery a recenzními weby,
  • přímý nákup zpětných odkazů z navštěvovaných a tematicky relevantních podstránek webů třetích stran,
  • broken-linkbuilding – vyhledávání a nahrazování nefunkčních zpětných odkazů,
  • budování odkazů ve formě citací z Wikipedie,
  • guestblogging,
  • spolupráce s influencery,
  • tvorba podpůrných stránek,
  • tvorba infografiky,
  • tvorba a distribuce tiskových zpráv ve velkých médiích a tematických magazínech,
  • budování brandových zmínek,
  • odborné vyjádření a komentáře v médiích,
  • kooperace s obchodními partnery, navazování a budování partnerství s tematicky příbuznými portály,
  • podpora neziskových organizací, dobrovolnických a sportovních klubů,
  • registrace do lokálních a odborných katalogů.

Jaké metody při budování zpětných odkazů nedoporučujeme?

I v současnosti z krátkodobého hlediska mohou fungovat spamovací metody a tzv. black-hat metody, které Vám dočasně mohou pomoci zlepšit pozice a zvýšit návštěvnost. Jedná se o metody, které jsou proti pravidlům a mohou způsobit výpadek webu z indexu nebo ztrátu organické návštěvnosti. Mezi tyto metody řadíme:

  • hromadné registrace do katalogů a masivní publikace duplicitních článků napříč různými free portály nebo PBN sítěmi,
  • hromadné spamování v podobě komentářů a recenzí,
  • využívání automatizovaných systémů na budování trackback a Pingback,
  • skrývání odkazů před uživateli („neviditelný obsah a odkazy pro uživatele, který je běžně dostupný pro roboty“).

Jak Vám linkbuilding pomůže

Primární cíle linkbuildingu:

  • zlepšení pozic klíčových slov ve vyhledávačích,
  • zvýšení návštěvnosti z organických výsledků ve vyhledávačích,
  • usnadnění a zrychlení indexace a procházení internetových stránek roboty,
  • budování zmínek a zvýšení povědomí o společnosti,
  • akvizice přímé návštěvnosti ze zpětných odkazů,
  • akvizice nových zákazníků, přímé zvýšení počtu konverzí,
  • budování autority internetové stránky.

Jaké zpětné odkazy budujeme?

Primární cíle linkbuildingu:

  • bez časového omezení,
  • hodnotné a tematicky relevantní,
  • přirozené,
  • zlepšující pozice a přinášející přímou návštěvnost.

Jak při linkbuildingu postupujeme?

  1. Seznámení se se stránkou klienta, jeho byznysem, potřebami a představami,

  2. analýza linkprofilu (ta je také součastí SEO analýzy),

  3. navržení dlouhodobé linkbuildingové strategie v rámci stanoveného rozpočtu,

  4. realizace linkbuildingové kampaně (získávání odkazů),

  5. reporting, průběžné konzultace a úpravy kampaně.

Na které trhy se zaměřujeme?

Můžeme Vám pomoct s návrhem a realizací linkbuilding strategie na následujících trzích:

  • Česká republika,
  • Slovenská republika,
  • Maďarsko,
  • anglicky hovořící trhy,
  • vybrané africké země,
  • rádi přijmeme novou výzvu a pomůžeme Vám navrhnout a realizovat kampaň i na dalších trzích.

Cena linkbuildingu - kolik stojí linkbuilding?

V závislosti na aktuálním stavu a možnostech klienta vždy připravujeme individuální cenovou nabídku. Běžné ceny (měsíční paušál) pro menší portály na lokálních trzích (SK, CZ, HU):

  1. Malé weby a e-shopy / weby s omezeným rozpočtem => od 5000 Kč / měsíc

  2. Střední weby a eshopy / zaběhnuté firmy => od 5 000 KČ do 30 000 Kč / měsíc

  3. Velké portály a start-upy => od 30 000 Kč – neomezeně / měsíc

  4. Spolupráce s digitálními agenturami => individuální podmínky

** Linkbuilding je dlouhodobá, kontinuální záležitost. Výsledky jsou velmi individuální a úzce souvisí s výchozím stavem a konkurencí v rámci odvětví. Doporučená doba spolupráce => minimálně 3 měsíce.

Mám zájem o tvorbu zpětných odkazů

Připravíme pro Vás linkbuildingovou strategii šitou na míru na základě vašich potřeb a aktuálního stavu linkprofilu. Pomůžeme Vám získat hodnotné odkazy, které Vám pomohou zlepšit pozice vašeho webu a přivedou nové návštěvníky.

 Email info@futurino.cz

Tel. číslo: +421 948 192 458

Individuálne služby

Analýza linkprofilu

Zhodnotíme aktuální stav Vašeho linkprofilu pomocí nástrojů jako Ahrefs.com & Majestic.com a připravíme doporučení, jak zlepšit aktuální stav.

Analýza konkurence

Zjistíme, kdo jsou vaši největší konkurenti a detailně rozebereme jejich linkprofily. Najdeme a vybereme nejlepší odkazové příležitosti a v rámci stínové techniky získáme hodnotné zpětné odkazy.

Navržení linkbuildingové strategie

Vytvoříme dlouhodobý, kontinuální plán budování zpětných odkazů vycházející z aktuálního stavu linkprofilu a Vašeho budgetu. Tvorba zpětných odkazů se stane součástí Vašeho marketingového plánu.

Linkbuilding pro agentury

Dlouhodobě spolupracujeme s předními konkurenčními agenturami a pomáháme realizovat linkbuildingové kampaně jejich klientů. Rádi zajistíme klienty i pro Vaše klienty.